15 Şubat 2018 Perşembe

Erik Lamela: “Kardeşim tekerlekli sandalyeye bağlı… Neyin önemli olduğunu fark ediyorsun”




Geçtiğimiz yıl 13 aylık bir sakatlık yaşayan Tottenham’ın 25 yaşındaki Arjantinli oyuncusu Erik Lamela, The Guardian’a açıklamalarda bulundu; “Bir daha asla oynayamayacağımdan korkuyordum ama kardeşimin havuz kazası futbolu perspektif içine koydu.”

Aralık 2016’da bir çağrı geldi ve bu herkesi dehşete düşürecek tarzda olanlardandı; hücum oyuncusunun küçük kardeşi, Axel, havuz kazası geçirmiş, kafasını çarpmıştı ve bu ölümcül olabilirdi. Kaza sonucu Axel felçli kaldı. Kardeşi hakkında konuşan Lamela, “Birkaç ay boyunca hiç kıpırdayamadı ama şimdi daha iyi ve normal hayatına dönmek için hergün çalışıyor. Rehabilitasyon sürecine göre doktorlar tekrar yüreme şansı olduğunu söyledi. Biraz daha sabretmemiz gerekiyor.”

Kardeşi ile birbirlerine çok yakın olduklarını ifade eden hücum oyuncusu; “Ne diyebilirim ki? Axel daha 21 yaşında ve bu zorlu tecrübenin üstesinden gelmesi için mücadele ediyorum. Bu hayatta neyin önemli olduğunu anlamanızı sağlayan şeylerden biri. Örneğin, sağlığın futboldan çok daha önemli olduğu fark etmenizi sağlıyor.” Dedi.

2016 Ekim ayında Liverpool’a karşı oynadıkları İngiltere Lig Kupası maçında kalçasından sakatlanan Lamela için başta her şey küçük bir sakatlık gibi görünüyordu fakat yapılan kontroller sonrası ameliyat olması gerektiği ortaya çıktı ve bu da oyuncuyu yaklaşık olarak 13 ay futboldan uzak tutacaktı. Başlangıçta durumun çok zor olduğunu belirten yetenekli futbolcu, daha sonra katlanır olduğunu bunun bir yaşam biçimi haline dönüştüğünü söyledi.  “Bu durum, 2011 yılında 19 yaşında iken River Plate’den Roma’ya transfer olduğumdan beri başa çıkmayı öğrendiğim bir şey.”

Kendi sakatlığına ragmen kardeşi Axel’in yanında olması gerektiğini düşünen Tottenhamlı oyuncu, kendisi gibi Arjantinli olan menajeri Mauricio Pochettino ile görüşerek ülkesine dönerken, “Futbol kariyerim var ve sakatlıklar da bunun bir parçası ama söz konusu Axel’di ve çok daha kötü olabilirdi. Tanrı’ya şükürler olsun bu kazadan sağ kurtuldu ve tedavi süreci devam ediyor. Olayı duyduğumda korkmuştum. Evimden çok uzaktaydım ve mükemmel bir adam olan Pochettino Axel’in yanına gitmeme izin verdi.” Dedi.

Lamela, Londra’ya döndüğünde ailesinden biri olarak gördüğü köpeği Simba’nın ölümü ile sarsıldı ve üstelik sakatlığı daha iyiye gitmiyordu. Tedavi için İtalya’ya giden Arjantinli futbolcu, ameliyat olmadan tedavi edilmeyi umut ediyordu fakat ağrıları sona ermeyince ameliyat olmaya karar verdi. Zararsız gibi görünen bir sakatlık 25 yaşındaki bir futbolcunun kariyerinin önemli bir bölümünü kaybesine sebep oldu ve bu O’nun için ilk değildi. Yetenekli oyuncu o günler için; “Benim için çok zor günlerdi. Özellikle Londra’da olmak. Ailemin geri kalanından ve dostlarımdan çok uzaktaydım ve buraya futbol oynamak için gelmiştim ama çok istememe ragmen bunu yapamıyordum.” derken, “Ben futbolsuz yapamayan biriyim ve oynayamamak inanılmaz derece zordu. Doktorlar tekrar eski seviyeme geleceğimi söylese de, aklım rahatlamama izin vermiyordu.” dedi.

Yüksek profilli bir oyuncu olarak geldiği İngiltere’de kendi sakatlığı, kardeşinin kazası ve köpeğinin ölümü dışında Tottenhamlı oyuncu bir de sosyal medyada yer alan, uyuşturucu testinin pozitif çıkması, takımdan ayrılmak istediği gibi söylenti ve iddialar ile karşı karşıya kaldı. Bunların kendisini güldürdüğünü belirten Lamela, “Bir futbolcu olarak dedikodular duymak normal ama asıl nokta önemli olan şeye, aileye konsantre olmak. Sakin birisiyim ve bunu yapabildim; asıl önemli şeylere konsantre olup akılınızda tuttuğunuz zaman iyi şeyler sizin için gelecektir.

Lamela’nın bahsettiği iyi şeyler onun için geldi ve 13 aylık bir sakatlıktan sonra Leicester City’e karşı ilk kez forma giydiği Premier Ligi maçının 77. dakikasında oyuna girip, 2 dakika sonra Kane’e assist yaparken, maçtan 3 gün sonra da kız arkadaşı ile oğlu Tobias’ın doğumunun mutluluğunu yaşadı. Bir yıla sakatlığını, kardeşisinin kazasını ve ilk çocuğunun doğunu sığdıran Arjantinli oyuncu bu süre içinde oldukça olgunlaştı. Oğlunun doğumu için, “Hayatımda bu denli bir mutluluk yaşamadım. Bu tamamiyle eşsiz bir durum ve beni değiştirdi.” derken, “Kendime ve Tanrı’ya olan inancım çok güçlü ayrıca Katolikliğimden de güç alıyorum” diye ekledi.
          
         Futbol oynamak için genç yaşta yaşadığı zorluklardan da bahseden yetenekli futbolcu, “River Plate’de oynamak için çok uğraşmak zorunda kaldım ve bu bana devam etmek için çok fazla güç verdi. Ayrıca futbol için 19 yaşında evimden çok uzağa taşındım. Bu çok zor oldu ama büyümeme de katkı sağladı. Benim mentalitem, kazanmak için oynamaktır. Kazanmak için sahada her şeyi yapmak zorundasınız.” Dedi.

         
          Londra ekibi ile sözleşmesi 2019 yazında sona erecek olmasına ragmen Arjantinli oyuncu gelecek rakibi dışında başka bir şey düşünmek istemiyor; “Tottenham’da mutluyum, eğer öyle olmasaydı ayrılırdım. Kendimi kulübün bir parçası gibi evimde hissediyorum ve sözleşmemin süresi ile ilgilenmiyorum” dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Beğen