15 Şubat 2018 Perşembe

Nuri Şahin: ''Futbola ve çocuklarıma gurur duyulacak bir şey vermek istiyorum''



             Borussia Dortmund alt yapısında başladığı futbol kariyerinde Real Madrid ve Liverpool gibi dünyanın en önde gelen takımlarında da forma giyen, geçtiğimiz yıl Türk Milli Takım’ını bıraktığını açıklayan Alman kulübünün bayrak adam olarak nitelendirebileceğimiz oyuncusu Nuri Şahin, The Guardian’a açıklamalarda bulundu.
         
            Henüz 12 yaşındayken yaşadığı pansiyonda kendisi gibi kulüp için önemli oyunculardan biri olan ve hakkında “Sahip olup olabileceğim en iyi dostlardan birisi” dediği Marcel Schmelzer tanışan Nuri Şahin, Alman oyuncu hakkında, “Zaten bir profesyoneldim var herkes tarafından seviliyordum. Okula fazlası ile gitmiyordum ve Schmelzer ödevleri bana getirmek ve öğretmenler nerede olduğumu sorduğu zaman benim için yalan söylemek zorunda kalıyordu. Futbol oynadığımı söylüyordu ama aslında idman için dinleniyordum.”
          
          Schmelzer, geçtiğimiz Mayıs ayında Frankfurt’a karşı oynanan Almanya Kupası maçında Nuri Şahin’i kadroya almadığı için açıkça teknik direktör Tuchel’i eleştirmişti. Tecrübeli futbolcu Tuchel ile hiçbir problemi olmadığının da altını çizdi.

Geçtiğimiz yıl Monaco ile oynanacak olan Şampiyonlar Ligi öncesi takım otobüsüne yapılan bombalı saldırıyı da dahil ettiği zaman, “Tuchel’in ayrılması geçen yıl Dortmund için buzdağının sadece görünen kısmıydı.” yorumunu yaptı.

Tuchel sonrası takımın başına Hollandalı Peter Bosz geçerken, orta saha oyuncusu bu kısa süren bu macerayı “kısa ve talihsiz” olarak değerlendirdi. Bosz’un görev alması Nuri için bir umut ışığıydı. İkilinin yolu Bosz, Feyenoord’da görev yaparken ve Nuri’nin de genç bir oyuncu olduğu zamanlardan sonra Dortmund’da bir kez daha kesişmişti ve Nuri ilk 11’deki yerini başarılı bir şekilde geri kazanmıştı. Bunda berbat sakatlığının sona ermesinin anahtar rolde olduğunun altını çizen Nuri, “son 8 aydır tekrar kendi vücudumun patronuyum.

Dortmund’dan bahsederken bir taraftarın kararlılığı ile konuşan Nuri, “Kulüp son 10 yılda başka bir şey kabul etmek için çok büyüdü. Başka bir seçenek yoktu.”

1997 Şampiyonlar Ligi finali akşamı babasının, annesinin doğum günü kutlaması için dışarı çıktıklarını ve abisi Ufuk ile evde kalıp maçı izlediklerini ifade eden deneyimli futbolcu, Ottmar Hitzfeld’in başarılı dönemlerinde, henüz 7 yaşında bir çocukken kulüpten etkilendiğini ve bağların sağlamlaştığını ifade etti.

O tarihten 16 yıl sonra, Dortmund ligden de ezeli rakibi olan Bayern Münih’e karşı Wembley’de Şampiyonlar Ligi finali oynarken Nuri yedek kulübesindeydi. “Kazanacağımızdan emindim. Tek problem, Bayern Münih son dönemde zaten iki final kaybetmişti. Eğer bir futbol tanrısı varsa, O Bayernle birlikteydi.

“2013 Final’inde son düdük çaldığında ağlamaya başladım ama futbol yüzünden değil, 1997, beni abim ile birlikte salonda Şampiyonlar Ligi kupamızın ellerimizde havaya kaldırdığımız aklıma gelmişti. Yukarı çıktığımızda kupaya dokunup dokunmamamız gerektiğini merak ettim ama hayır. Belki Tanrı bir gün bana bir şans daha verir.”

Peter Stöger yönetimindeki Alman devi için ufukta Atalanta ile Avrupa Ligi tur maçları var ama eski milli oyuncu için Klopp döneminde yaşananların özlemleri söz konusu. Şimdilerde bir dönem formasını da giydiği Liverpool’u çalıştıran Klopp için, “Bize herkesi yenebileceğimizin felsefesiniz verdi. 2011’de sezonu şampiyon tamamladık. Bayern Münih ile maçımız vardı ve onların 7 puan önündeydik. Otelde, “Tamam, burada bir beraberlik aldığımızda, ilerlemek için birkaç maçımız daha var” diye konuşuyorduk. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama birilerinden böyle konuştuğumuzu duymuş. Bilindiği gibi O çok zeki birisi. Maçtan önce en inanılmaz toplantıyı gerçekleştirdik ve otobüse bindiğimizde maçı kazanacağımızı biliyorduk.” (Dortmund deplasmanda Bayern’i 3-1 yenerken gollerden biri de Nuri’den gelmişti.)

Klopp ile hep çok yakındık. 2011 sezonunu şampiyon tamamlarsak, Real Madrid’e gitmeme izin verdi. Brexit dahil, onunla birçok konuda konuşuyorduk. Bir gün yemekteyken bunun futbolu, transferleri ve Euro ve Pound’u nasıl etkileyeceğini konuştuk. Her şeyi bilmiyorum ama uzmanlar ile her şeyi öğrenmek ve konuşmak istiyorum.”

Yaşamı geniş açıdan görmek arzusu kariyer sonrasını düşünmeyi de genişletiyor, Nuri Şahin bu yaz Harvard Üniversitesi’nde Spor Yönetimi dersleri alacak. “Çocuklarıma gurur duyacak bir şeyler vermek için futboldan sonrası için büyük planlarım var. Sadece nasıl bir futbolcu olduğum ile ilgili konuşmak için değil.”

“Kulübün artan kalitesi beni heyecanlandırıyor. Benim gibi oyuncuları izlemek için bir bilet almayacağım ama Jason Sancho’nun iki oyuncuyu alt etmesini izlemek için her zaman bilet alırım.”

“Sıradaki ne olursa olsun Dortmund her zaman benim için daimi kalacak. Umuyorum ki, bu, kariyerim sona erse bile bitmeyecek bir hikaye. Oyuncu, antrenör, yönetim kurulu üyesi ya da taraftar olarak, Şampiyonlar Ligi Kupası’nı buraya getirmek istiyorum. Bu olduğunda sokaklarda ne olacağını gerçekten merak ediyorum çünkü Almanya Kupası ve Lig’i kazandığımız zaman neler olduğunu gördüm, inanılmazdı!. Bu, bir kitap yazmak için kayıp olan son bölüm olurdu.”




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Beğen