31 Aralık 2011 Cumartesi

Oktay Mahmuti





Dün Fenerbahçe Ülker'e karşı bir maç oynadık. Başından son anlara kadar üstün ve iyi götürdüğümüz maçı, son dakikalarda tek sayı fark ile 80-79 kaybettik. Canları sağolsun ilk kez maç kazanıp-kaybetmiyoruz konu bu değil. Maç içerisinde sahaya atılmayan, edilmeyen küfür kalmadı. Son dönemde Türkiye'de ''Spor Adamı'' sıfatına en yakışan, taraflı tarafsız herkesin beğenisini toplayan Oktay Mahmuti'nin maç sonu açıklamaları maçta yaşananlardan daha önemliydi.


...

Ne yazık ki, bir spor adamı olarak söylüyorum bunu şu an, Galatasaray antrenörü kimliğiyle söylemiyorum, Türk sporunda nefret, taraftarlığın çok çok önüne geçti. Bu, herkesin suçu. Benim, sizin… İnsanlara ne verirseniz, onu geri alırsınız. Gazeteleri açın, bir bakın, her taraftan nefret, kavga kopuyor. Televizyonlara bakın, her tarafta nefret, kin ve kavga… Bunun devamında burada şölen bekleyemezsiniz. Burada şölen beklemek çok zordur. Biz ne yazık ki bunu veriyoruz ve çok sayıda insan bundan besleniyor. 


Şu an geldiğimiz nokta bence çok iç açıcı bir nokta değil ve ne yazık ki Türk sporu olarak iyi yolda gitmiyoruz, bu çok net ortada. Hangi gazeteyi açarsanız açın rakibe bir nefret var. Demin de söylediğim gibi bu durumda maçlarda bir şölen bekleyemezsiniz. Bu her şeyden önce bizim suçumuz ondan sonra buradaki insanların suçu.


Neticede ben bir şahısım söylediklerim unutulur; ama yarın yine aynı şekilde küfürler edilir, şişeler atılır, kavgalar edilir ve hayat devam edebildiği yere kadar devam eder. Ama biz Türk sporunu bu şekilde bir yere götüremeyiz.


Farkında mısınız, birçok insan korktuğu için artık spor müsabakalarına gelmiyor. Artık futbol maçı izlemenin bir önemi yok ve ben izlemiyorum. O kadar küçük bir dünyada yaşıyoruz ki insanlar artık Galatasaray taraftarı, Fenerbahçe taraftarı, Beşiktaş taraftarı olmayı tercih edebilir ama o spor müsabakalarında olmayı istemiyor. Bir iki tuşa basıp bir Manchester United, bir Manchester City taraftarı olabiliyor. Bir Barcelona ya da bir Real Madrid taraftarı olabiliyor. Artık dünya o noktada ama biz bunu kaybediyoruz. Sporumuzu kaybediyoruz, bu güzelliği ve şöleni kaybediyoruz. Yapacak bir şey yok.

Bana bugün burada küfür edildi ama neden küfür edildiğini anlamış değilim. Ben bunu bir insan olarak nasıl hak ederim, anlamış değilim. Sadece bana değil, birçok insana küfür ediliyor ve onlara da neden küfür edildiğini ben anlamış değilim. Yarın bizim salonda Neven'e küfür edilecek. Hepimiz aslında kafa sallıyoruz, onaylıyoruz, hak veriyoruz ama araba hâlâ aşağı doğru gitmeye devam ediyor.” 


Her ne kadar iyi şeyler olmasını umsak da benim bu açıklamalarıma popülist yaklaşıp kendine pay çıkarmak isteyenler de olacaktır buna emin olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Beğen